جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۹۰۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
در فرهنگسرای ارسباران انجام می‌شود:

تشکیل «اینتر - ارکستر تهران» به رهبری نادر مشایخی

«اینتر - ارکستر تهران» به رهبری نادر مشایخی، رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران با همکاری فرهنگسرای ارسباران از بین نوازندگان سازهای کلاسیک و ایرانی عضو می‌پذیرد.
تشکیل «اینتر - ارکستر تهران» به رهبری نادر مشایخیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نادر مشایخی درباره تشکیل این گروه گفت: «اینتر - ارکستر تهران» یک ایده‌ اجرایی مبتنی بر عادت‌های شنیداری متنوع است، و از آنجا که فرهنگ ایران با تنوع سلیقه‌های مختلف شکل‌گرفته در اینتر- ارکستر نیز هدف تلفیق سازها نیست بلکه هم‌جواری فرهنگ‌های موسیقیایی مختلف است و سعی در ارائه تفسیری معاصر از قطعات مربوط به دوره‌ها و جغرافیای فرهنگی مختلف دارد.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران رویکرد خاص این ارکستر را «گردش نگاه به سوی جوانان و  بهره‌گیری از جوانان مستعد و علاقه‌مند می‌داند.»

در این فراخوان هدف نه تنها اجرای موسیقی‌های مختلف بلکه کار با نوازنده‌های مختلف بین‌المللی است و رسیدن به تجربه هم‌جواری با بهترین نوازندگان ارکسترهای اروپایی.

«اینتر- ارکستر تهران» موسیقی کلاسیک نیست، بلکه موسیقی سمفونیک است. بدین معنا که با به‌کارگیری امکانات موسیقی سمفونیک  فضا برای استفاده از سازهای متنوع ایجاد شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر برای شرکت و حضور در این مجموعه می‌توانند با نشانی اینترنتی Tehran.interorchestra@gmail.com و یا نشانی تلگرام @Vahid_Eftekhar  مکاتبه کنند.
نظر شما